Word lid van onze community en duik deze zomer in de belevingswereldwereld van flexi’s, vega’s en vegans
Steeds meer consumenten maken de keuze om minder vlees of minder dierlijke producten te eten. Als professional werkzaam in de food of retail sector wil je daar op inspelen, en dan is het belangrijk dat je deze doelgroep goed begrijpt!
Wij nemen je mee in het leven van 50 flexitariërs, vegetariërs en vegans, die allemaal recent of al langer geleden besloten hebben om hun eetpatroon aan te passen. Word lid van onze zomercommunity en krijg 2 weken lang diepgaand inzicht in hun belevingswereld.
Lees, kijk en luister mee: leer welke beslissingen ze maken, welke overwegingen ze maken, welke pijnpunten zij ervaren en welke wensen en behoeften er spelen.
Er is al veel bekend over de motivaties om minder vlees of dierlijke producten te eten, maar hoe uit zich dit in het dagelijks handelen en denken van consumenten?
Thema’s die we onderzoeken in onze community:
- De (nieuwe) invulling van maaltijden: Hoe pakken ze dat aan? Voor welke producten kiezen ze? Waar zijn ze naar op zoek? Waar lopen ze tegenaan? Zetten ze de klassieke maaltijd om naar vleesvervangers? Of koken en kopen ze juist drastisch anders? En hoe gaat dit als ze buiten de deur eten?
- De omgeving: Hoe gaan ze om met partners, kinderen of huisgenoten die niet allemaal dezelfde behoeften hebben. Wie bepaalt wat er op het boodschappenlijstje komt te staan? Heeft ieder gezinslid een andere variatie van de maaltijd op het bord?
- De denktank: Wat missen deze groepen in de supermarkt of in een restaurant? Hebben ze ideeën voor jou als speler?
Via foto-opdrachten, dagboekjes, stellingen, forumdiscussies en live interviews ga jij hier meer over leren!
Wat ontvang je?
- Toegang tot een volledig gemodereerde community van 2 weken met 50 deelnemers. Je kunt dagelijks meekijken en meelezen.
- Consumer insights over de 3 thema’s.
- Elk thema wordt afgesloten met een compacte rapportage die je kan delen met collega’s.
- Elk thema bevat een duo interview van 45 minuten, die je live of uitgesteld kunt kijken, zelf of met collega’s.
- Je ontvangt daarnaast een factsheet met een heleboel interessante cijfermatige inzichten over de doelgroepen, verzameld uit ons eigen desk research.
- Ook krijg je inzicht in de 20 foodmerken met de hoogste naamsbekendheid op het gebied van vega/vegan food.
Totaal 3500,-
- Je kunt aanvullend je eigen vraagstuk voorleggen in een afgesloten deel van de community. Bijvoorbeeld een nieuw idee of concept, zodat je daar gericht feedback op krijgt om deze aan te scherpen.
+ 1500,-
Wil je meer informatie over de onderwerpen en aanpak? Overleggen of dit iets voor jou is en of we jouw specifieke vragen mee kunnen nemen? Bel of e-mail mij via de contactgegevens onder aan deze pagina.