close

Pers & PR onderzoek

Wil je jouw merk, product of dienst media-aandacht geven? Overweeg dan Pers & PR onderzoek. Daarmee  kan je de juiste haakjes vinden voor nieuwswaardige content om een product, dienst of maatschappelijk onderwerp onder de aandacht te brengen in de media. Pers & PR onderzoek vertelt hoe bijvoorbeeld het Nederlands publiek, topmanagers of bierdrinkers tegen een bepaald onderwerp aankijken.

man leest krant
Impressie kantoor

Onze aanpak

Pers & PR-onderzoek kan voor allerlei onderwerpen ingezet worden waar media-aandacht voor gewenst is. Dit kan variëren van maatschappelijke onderwerpen tot producten, diensten of initiatieven die organisaties onder de aandacht willen brengen.

Op basis van het onderzoek kan je persberichten opstellen, factsheets maken voor pers, of zelfs een mooie whitepaper of onderzoeksrapport voor op je website samenstellen. Cijfers en percentages uit kwantitatief onderzoek onderbouwen je publicatie. Het verhoogt de betrouwbaarheid van het bericht en zorgt ervoor dat het sneller wordt opgepikt in de media.

Koppel je dit vervolgens aan een actieve benadering van de media (bijvoorbeeld met hulp van een PR bureau), dan is er grote kans op ruime aandacht voor het onderwerp, en jouw merk, door  nieuwszenders, websites, radiostations en natuurlijk op social media.

Ruigrok is een autoriteit op het gebied van personderzoek. Door het onderzoek te laten uitvoeren door een onafhankelijk marktonderzoeksbureau verhoog je de betrouwbaarheid van de resultaten en daarmee het persbericht. Maar we doen meer.

Onze expert denken graag mee en adviseren over de juiste onderwerpen, onderzoeksopzet, vragen en stellingen. Daarnaast zorgen we voor een goede, representatieve steekproef van voldoende omvang; dat is een randvoorwaarde voor een succesvol pr-onderzoek. En natuurlijk helpen we ook bij de interpretatie van de resultaten; dit is ons vak!

Methoden en technieken

Pers & PR onderzoek

Voor Pers & PR onderzoek maken we vaak gebruik van online kwantitatief onderzoek: een gestructureerde vragenlijst voor cijfermatige inzichten die jouw boodschap kracht bij kunnen zetten. Hiermee kan je representatieve uitspraken doen over je doelgroep. En dat is meestal een voorwaarde om een persbericht gepubliceerd te krijgen.

vragenlijst op computerscherm

Pers & PR onderzoek laten uitvoeren?

Wil je weten hoe Pers & PR onderzoek mediawaarde voor jouw organisatie kan creëren? Neem dan contact op met Floor, zij vertelt je graag meer!