Artikelen

8.498 views

(Online) kwantitatief onderzoek

Door

De basis van marktonderzoek is natuurlijk het gebruik van een gestructureerde vragenlijst en een mooie, representatieve steekproef. Als je uitspraken wilt doen over welk percentage van je doelgroep iets vindt (of doet, of heeft, of wil kopen, of …) is dit de beste methode. Ruigrok gebruikt veel methoden in haar vragenlijsten. Van gewone gesloten en open vragen tot swipen, storytelling en reactietijden meten.

Bij voorkeur voeren we kwantitatief onderzoek online uit, maar wanneer de doelgroep niet (alleen) online te bereiken is, kiezen we ook voor een telefonische, face to face of schriftelijke aanpak.

Kwantitatief onderzoek laten uitvoeren?

Kwantitatief onderzoek is heel breed. Onderstaande cases geven een eerste beeld van de mogelijkheden. Om jouw vraag te beantwoorden maken we graag een voorstel op maat. Neem contact op met Hans om hier verder over te praten.

FacebookTwitterLinkedIn
FacebookTwitterLinkedIn