close

Pers & PR onderzoek

Wil je jouw merk, product of dienst media-aandacht geven? Overweeg dan Pers & PR onderzoek. Daarmee  kan je de juiste haakjes vinden voor nieuwswaardige content om een product, dienst of maatschappelijk onderwerp onder de aandacht te brengen in de media. Pers & PR onderzoek vertelt hoe bijvoorbeeld het Nederlands publiek, topmanagers of bierdrinkers tegen een bepaald onderwerp aankijken.

man leest krant
Impressie kantoor

Onze aanpak

Pers & PR-onderzoek kan voor allerlei onderwerpen ingezet worden waar media-aandacht voor gewenst is. Dit kan variëren van maatschappelijke onderwerpen tot producten, diensten of initiatieven die organisaties onder de aandacht willen brengen.

Op basis van het onderzoek kan je persberichten opstellen, factsheets maken voor pers, of zelfs een mooie whitepaper of onderzoeksrapport voor op je website samenstellen. Cijfers en percentages uit kwantitatief onderzoek onderbouwen je publicatie. Het verhoogt de betrouwbaarheid van het bericht en zorgt ervoor dat het sneller wordt opgepikt in de media.

Koppel je dit vervolgens aan een actieve benadering van de media (bijvoorbeeld met hulp van een PR bureau), dan is er grote kans op ruime aandacht voor het onderwerp, en jouw merk, door  nieuwszenders, websites, radiostations en natuurlijk op social media.

Ruigrok is een autoriteit op het gebied van personderzoek. Door het onderzoek te laten uitvoeren door een onafhankelijk marktonderzoeksbureau verhoog je de betrouwbaarheid van de resultaten en daarmee het persbericht. Maar we doen meer.

Onze expert denken graag mee en adviseren over de juiste onderwerpen, onderzoeksopzet, vragen en stellingen. Daarnaast zorgen we voor een goede, representatieve steekproef van voldoende omvang; dat is een randvoorwaarde voor een succesvol pr-onderzoek. En natuurlijk helpen we ook bij de interpretatie van de resultaten; dit is ons vak!

Methoden en technieken

Pers & PR onderzoek

Voor Pers & PR onderzoek maken we vaak gebruik van online kwantitatief onderzoek: een gestructureerde vragenlijst voor cijfermatige inzichten die jouw boodschap kracht bij kunnen zetten. Hiermee kan je representatieve uitspraken doen over je doelgroep. En dat is meestal een voorwaarde om een persbericht gepubliceerd te krijgen.

vragenlijst op computerscherm

Pers & PR onderzoek laten uitvoeren?

Wil je weten hoe Pers & PR onderzoek mediawaarde voor jouw organisatie kan creëren? Neem dan contact op met Floor, zij vertelt je graag meer!

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.