What’s Happening Mobile 2020
What’s Happening Mobile 2020 is een diepgaand onderzoek naar houding en gebruik van de mobiele telefoon in Nederland.
Voor wie?
Het What’s Happening Mobile onderzoek is relevant voor alle bedrijven die communiceren, diensten verlenen of verkopen via mobiele telefoons. Maar ook bijvoorbeeld voor app ontwikkelaars en telecom providers. Het geeft uitgebreid inzicht in hoe Nederlanders omgaan met hun mobiele telefoons. Daarmee levert het onder andere input voor marketing- en communicatieplannen.
Wat staat er in?
- Belang
- Belang mobiele telefoon in het dagelijks leven
- Beleving mobiele telefoongebruik partner & anderen
- Belangrijkste gebruiksdoelen mobiele telefoon
- Bewust offline: hoe, hoe vaak, hoe lang en waarom
- Gebruik
- Activiteiten op de mobiele telefoon
- Gebruiksmomenten
- Bellen via apps (WhatsApp, FaceTime, Skype, Houseparty, Zoom en Teams), bellen via 4G, bellen via wifi
- Mobiel internet: databundel vs. beveiligd wifi vs. openbaar wifi
- Functies op de mobiele telefoon: wifi, mobiele data, gps, bluetooth, NFC
- Veiligheid
- Zorgen om veiligheid bij gebruik mobiele telefoon
- Redenen van zorgen
- Maatregelen om mobiele telefoon te beschermen
- Updaten van besturingssysteem en apps
- Nieuwe ontwikkelingen
- Perceptie en verwachtingen 5G
- Internet of Things: aansturen van apparaten met de smartphone
- Stembesturing van de smartphone
- QR-codes
Doelgroepen:
- Totaal: Nederlandse bevolking van 16 jaar en ouder
- Generaties: Digitieners, Millennials, Generatie X, Babyboomers
- Tech adoptie: Innovators, early adopters, early majority, late majority, laggards
- In de tabellen: iOS vs. Android, geslacht, opleiding
Specificaties:
- Publicatiedatum: oktober 2020
- 1.195 respondenten
- Visuele rapportage van 45 pagina’s
- Tabellenboek met cijfers van alle vragen (totalen en uitsplitsingen)
Bestellen
Het rapport is te bestellen voor € 499,- (exclusief BTW) via het bestelformulier. Heb je vooraf nog vragen? Neem dan contact op met Marieke Boerma (marieke@ruigroknetpanel.nl of 020-7820416).