close

Behoefteonderzoek

Je wilt producten en diensten ontwikkelen die naadloos aansluiten op waar jouw doelgroep écht behoefte aan heeft. Maar welke behoeften en verwachtingen leven er eigenlijk? En hoe kan je toegevoegde waarde bieden in vergelijking met andere (concurrerende) diensten en producten? Behoefteonderzoek geeft je antwoord.

betalen met mobiele telefoon
interview aan tafel

Onze aanpak

Door middel van behoefteonderzoek krijgt je een diepgaand begrip van welke (onvervulde) wensen en verwachtingen jouw doelgroep heeft. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Wat zijn redenen (en barrières) om kant-en-klaar maaltijden te kopen?
  • Hoe komt het dat consumenten met hun telefoon betalingen willen doen?
  • Wat maakt streamingsdiensten aantrekkelijk voor jongeren?
  • Hoe willen ondernemers geïnformeerd worden over verduurzaming?

Deze kennis helpt jou om innovatietrajecten richting te geven, maar biedt ook haakjes om bestaande producten en diensten beter in de markt te zetten. Zodat je jouw marketing en communicatie zo effectief mogelijk kunt inzetten. Om de huidige doelgroep beter te bereiken, of om nieuwe doelgroepen aan te boren.

Hoe pakken we dit aan? Kwalitatief onderzoek biedt de mogelijkheid om te exploreren welke behoeften er bij jouw doelgroep leven. We vragen hierbij goed door, bijvoorbeeld door middel van laddering. Met kwantitatief onderzoek kan je achterhalen hoe belangrijk elke behoefte is. Wat is het (relatieve) belang van elke behoefte in het aankoopproces en/of keuzeproces?

Uiteraard adviseren we je zowel over de meest passende onderzoeksmethode, als over hoe je als bedrijf het beste kan aansluiten bij de opgehaalde behoeften en wensen.

Methoden en technieken

Behoefteonderzoek

We laten de doelgroep aan het woord door middel van diepte-interviews of focusgroepen. Ook kan je denken aan een research community, waarbij we ons helemaal onderdompelen in de belevingswereld van jouw doelgroep. Of we voeren kwantitatief onderzoek uit, om cijfermatig inzicht te krijgen in de wensen en behoeften.

Twee collega's overleggen op terras

Behoefteonderzoek inzetten?

Wil je de mogelijkheden voor jouw organisatie of instelling bespreken? Neem dan contact op met Marije. Zij vertelt je graag meer!

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.