close

Zo werken wij

1
Melk en suiker?

Een goede kop koffie, daar begint elke kennismaking mee. Misschien heb je al concrete vragen en weet je precies wat je wilt. Maar je bent ook welkom als je gewoon eens wilt weten wat er allemaal mogelijk is. We horen graag meer over wie jij bent en willen met je sparren over vraagstukken binnen jouw organisatie. We denken kritisch mee en geven advies over te nemen vervolgstappen.

Collega bij koffie apparaat
2
Een goed begin

Een concreet en helder voorstel, dat is de volgende stap. In tweetallen sparren we over de beste aanpak, zodat jouw vraagstuk van verschillende kanten wordt bekeken. Wij weten veel over onderzoek, maar hebben de opdrachtgever (jou dus!) nodig om de organisatie, context en doelstellingen te kennen. Alleen met die inzichten kunnen wij een aanpak op maat aanbieden.

Twee collega's overleggen op terras
3
Aan de slag!

Zodra jij je helemaal kunt vinden in het plan van aanpak beginnen we samen aan de voorbereiding van het onderzoek. Dat doen we vaak in een kick-off meeting, waarin we alle details doorspreken. Bij kwalitatief onderzoek regelen we in deze fase ook al de locatie en selectie. Gaan we aan de slag met kwantitatief onderzoek, dan werken we in overleg aan de vragenlijst.

3 collega's overleggen aan tafel
4
Het veld in

Nu we het eens zijn over de opzet begint het spannendste onderdeel van het onderzoek! Je doelgroep komt nu namelijk echt aan het woord. Je kunt zelf meekijken bij ons op de Silodam, op een andere onderzoekslocatie of online. Ook wanneer je er niet bij bent houden we je continu op de hoogte van het veldwerk. Bijvoorbeeld met interessante quotes van deelnemers of tussentijdse tabellen.

Collega op de fiets
5
Van data naar inzichten

Eerlijk gezegd vinden we analyseren en rapporteren net zo fascinerend als het veldwerk zelf. Om al die meningen, bevindingen en metingen te vertalen naar inzichten waar jij straks mee aan de slag kunt… dat is voor ons een uitdaging die we elke keer weer met plezier aangaan. We rapporteren onze inzichten piramidaal. Dus geen lange lappen met droge tekst maar to the point, met veel visuele ondersteuning en concrete aanbevelingen waar je direct mee aan de slag kunt!

Twee collega's werken samen achter de computer
6
En nu verder ...

Bij voorkeur stoppen we niet bij de inzichten. Want je doet een onderzoek niet voor niets! Je wilt verder, de organisatie informeren en overtuigen, beslissingen nemen, activiteiten opstarten. Wij helpen je graag om de inzichten jouw organisatie in te brengen. Bijvoorbeeld met presentaties en workshops. En het liefst gaan we nog een stap verder, en denken we samen met jou na over vervolgstappen op basis van het onderzoek. In een What’s Next Session duiken we samen met jouw stakeholders dieper in de implicaties van het onderzoek en formuleren we vervolgstappen.

Collega-sorteert-postits-op-muur
7
Afscheid nemen bestaat niet

Nou ja, dat is misschien een tikkeltje dramatisch maar we houden graag contact met onze klanten. Als er geen onderzoek loopt houden we je bijvoorbeeld op de hoogte van relevante ontwikkelingen of nodigen we je uit om nieuwe onderzoekstechnieken te testen. En je kunt ook regelmatig een uitnodiging verwachten voor een feestje of event.

Collega aan het telefoneren

Benieuwd wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen?

Neem dan contact met ons op. Dan plannen we een (online) koffiedate en bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn.