close

Tevredenheidsonderzoek

Tevreden klanten: voor elke organisatie de basis voor succes. Een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) geeft inzicht in hoe jouw klanten jouw product of organisatie beoordelen. Het stelt je in staat om te leren van de feedback van klanten en dit te vertalen naar betere producten, marketing en communicatie.

blije klant met shopping bags
smileys

Onze aanpak

Bij tevredenheidsonderzoek brengen we de tevredenheid van klanten in kaart aan de hand van verschillende aspecten. Deze gaan over het algemeen in op de algehele tevredenheid (CSAT), loyaliteit en de aanbevelingsintentie (Net Promotor Score). We adviseren welke aspecten het beste aansluiten bij jouw organisatie, interne doelen en KPI’s, en met onze op maat gemaakte aanpak verkrijg je de inzichten die je nodig hebt.

Om de onderliggende factoren van de algehele tevredenheid helder te krijgen, meten we tevredenheid op diverse onderliggende aspecten. Bijvoorbeeld productkwaliteit, contact met medewerkers, service en prijs. En door klanten in een online vragenlijst ruimte te geven hun antwoorden toe te lichten, wat vaak concrete verbeterpunten oplevert.

Wanneer er weinig bekend is over welke onderliggende factoren ten grondslag liggen aan de tevredenheid, adviseren we om voorafgaand aan het kwantitatieve onderzoek met klanten in gesprek te gaan. Zo leer je jouw klanten écht kennen en achterhalen we de juiste factoren die de tevredenheid en loyaliteit bepalen, evenals welke gedachten en motivaties meespelen.

Methoden en technieken

Tevredenheid

We voeren tevredenheidsonderzoek meestal kwantitatief uit om KPI’s te toetsen of op te stellen en ontwikkelingen over tijd in kaart te brengen. Kwalitatief onderzoek gebruiken we voor verkenning voorafgaand aan het onderzoek of ter verdieping van de resultaten achteraf. Voor elk onderzoek kiezen we de meest geschikte aanpak.

vragenlijst op tablet

Weten hoe tevreden jouw klanten echt zijn?

Wil je meer weten over hoe je de klanttevredenheid voor jouw organisatie het beste in kaart kan brengen? Neem dan contact op met Jeroen

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.