close

Observatie

Wij geloven in de kracht van de combinatie van  observeren en bevragen, dan pas weet je wat je doelgroep drijft en beroert. We observeren het feitelijke gedrag van de doelgroep (fysiek of online) en bevragen hen vervolgens over bijvoorbeeld meningen, motivaties en behoeften.

security camera

Vormen van observatie

Het bestuderen van het feitelijke gedrag van klanten kan op verschillende manieren. Voor het online gedrag kijken we bijvoorbeeld naar website statistieken. Waar mogelijk koppelen we die aan de antwoorden op hele korte vragenlijsten. Zo kunnen we diepe inzichten opleveren en heel concrete verbeteringen voor websites. Ook zetten we eye tracking in om oogbewegingen op websites en apps te volgen.

Voor het fysieke gedrag van de doelgroep gaan we soms zelf de straat op of de winkel in om het gedrag van klanten zelf te observeren. Soms hangen we ook camera’s op in winkels. Daarmee verzamelen we geen beelden, maar nullen en enen. Op basis van heatmaps, stopmomenten en tellingen krijg je inzicht in het gedrag van je bezoeker. Door daar exit-interviews aan toe te voegen, verrijk je de data met diepgaande inzichten.

En soms vragen we de doelgroep om zelf hun gedrag vast te leggen via en app. Bijvoorbeeld bij customer journey onderzoek kan dat heel praktisch zijn.

Jouw doelgroep observeren?

Wij denken graag met je mee! Wil je eens bespreken wat er voor jouw organisatie of instelling allemaal mogelijk is? Neem dan contact op met Caroline, zij vertelt je graag meer!

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.