close

Doelgroeponderzoek

Als bedrijf of organisatie wil je de (potentiële) klant of gebruiker centraal zetten. Om die ambitie waar te kunnen maken, moet je diepgaand inzicht hebben in wie de (potentiële) doelgroep is. Dit inzicht vormt het fundament voor productontwikkeling, branding en communicatie.

 

Foodtruck selfie

Onze aanpak

De doelstelling van doelgroeponderzoek is om je (potentiële) doelgroep volledig te leren kennen. Het onderzoek geeft antwoord op vragen zoals:

  • Hoe ziet de belevingswereld van de doelgroep eruit?
  • Zijn er binnen deze doelgroep verschillende subgroepen of segmenten te onderscheiden?
  • Hoe ziet hun mediagedrag eruit? Via welke mediakanalen kan je hen bereiken?
  • Welke houding en welk gedrag heeft de doelgroep met betrekking tot de productcategorie of een specifiek product of merk?

Als de doelgroep ver weg staat van je eigen wereld, ben je snel geneigd om je hierin te verdiepen. Maar we raden ook aan om dit te doen, als je veronderstelt dat je je goed kan identificeren met de doelgroep. De inzichten kunnen je verrassen!

Er zijn veel manieren om ‘consumer closeness’ te krijgen. Kwalitatief onderzoek biedt de mogelijkheid om de doelgroep letterlijk te horen en te zien. En met online kwantitatief onderzoek verkrijg je cijfermatig onderbouwd begrip van de doelgroep. Naast onderzoek verzorgen we ook presentaties en workshops om de door ons al opgebouwde kennis van verschillende doelgroepen met je te delen. Dit kan ook na afloop van een onderzoek om de opgehaalde inzichten breed te laten landen en verder door te vertalen.

Methoden en technieken

Doelgroeponderzoek

Er zijn verschillende onderzoeksmethoden mogelijk, bijvoorbeeld groepsdiscussies of individuele interviews. Deze kunnen plaatsvinden op onze onderzoekslocatie, maar ook op de winkelvloer of zelfs bij de doelgroep thuis. Of we zetten een research community op. Deelnemers beantwoorden vragen maar ze kunnen ook foto’s en video’s uploaden en zo een kijkje in hun (belevings)wereld geven.

Groep brainstorm

Weten wat jouw doelgroep drijft?

Daar helpen we je graag mee! Wil je eens bespreken wat de mogelijkheden voor jouw organisatie zijn? Neem dan contact op met Erik, hij vertelt je graag meer!

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.