close

Campagne onderzoek

Wat is het effect van jouw campagne? Campagne onderzoek levert praktische handvatten om concepten te verbeteren waardoor je campagnebudget of media investering zo veel mogelijk oplevert.

Campagneonderzoek kan zowel tijdens de ontwikkeling van het concept als na de lancering van de campagne relevant zijn. Wij zetten campagne onderzoek dan ook zowel tijdens ontwikkeling als na lancering in om diepgaand inzicht te krijgen in het (potentiële) succes.

stapel tijdschriften
Medewerkers achter de computer aan het werk

Onze aanpak

Als je nog midden in het ontwikkelproces van je campagne zit, is het waardevol om te ontdekken of je boodschap echt aankomt en of jouw campagne de juiste snaar raakt. Met onze pre-test brengen we in kaart hoe duidelijk, begrijpelijk en geloofwaardig de doelgroep jouw boodschap vindt. Ook achterhalen we of mensen verwachten op basis van de campagne actie te ondernemen. Met campagneonderzoek in deze fase kun je optimaliseren voordat je de campagne lanceert. Zo weet je zeker dat jouw investering zo veel mogelijk resultaat oplevert.

Wil je weten hoe jouw doelgroep de campagne heeft ervaren en welke effecten deze heeft gehad op hun gedrag? Een campagne-effectmeting biedt hier diepgaand inzicht in. We kijken naar de bekendheid (hoeveel mensen hebben de campagne gezien en wie zijn ze?) en naar de effecten op het imago van jouw merk en overwegingsintentie.

Met een 0-meting voor de start van de campagne en een 1-meting na afloop krijg je essentiële informatie over de belangrijkste KPI’s voor jouw organisatie en de betreffende campagne. Zo ontdek je wat de euro’s die je in je campagne hebt geïnvesteerd daadwerkelijk hebben opgeleverd en krijg je inzicht in de ROI van je campagne.

Methoden en technieken

Campagne onderzoek

We gebruiken verschillende methoden en tools voor campagneonderzoek. Afhankelijk van de fase waarin je met jouw campagne zit, kiezen wij de meest geschikte aanpak.

Vragenlijst op laptop

Samen jouw campagne onder het vergrootglas leggen?

Wil je meer weten over hoe onderzoek jouw campagnes naar een hoger niveau kan brengen of de effecten van je campagnes inzichtelijk maakt? Jeroen gaat graag met je in gesprek.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.