close

Winkelervaring

Hoe beleeft de doelgroep jouw winkelformule, nieuwe schapindeling, instore communicatie of gehele restyling? Onderzoek naar de winkelbeleving geeft je hier uitgebreid inzicht in.

tassenwinkel
winkelstraat

Onze aanpak

Het is geen geheim dat de verwachtingen ten aanzien van de winkelbeleving hoger zijn dan ooit. Een positieve winkelbeleving kan de omzet aanzienlijk verhogen, terwijl een negatieve ervaring tot verlies van klanten kan leiden. Een goede winkelervaring gaat verder dan alleen een aantrekkelijke winkelomgeving. Het gaat om het begrijpen van de emoties, behoeften en verwachtingen van de bezoekers.

Met behulp van onderzoek naar de winkelbeleving worden bestaande of nieuwe retailformules door de doelgroep beoordeeld op relevante aspecten zoals: etalage, routing, vindbaarheid, presentatie, instore communicatie, assortiment, schapindeling en personeel. Wat kan beter, wat is ideaal?

Naast klanttevredenheid, is winkelonderzoek ook zeer geschikt om de conversie onder de loep te nemen en te verbeteren. Met deze inzichten kunnen bijvoorbeeld upsell- en cross-sell-mogelijkheden worden verbeterd, kunnen (afreken)processen in de winkel worden gestroomlijnd en kan de winkelruimte zo efficiënt mogelijk worden ingedeeld.

Wij voeren zeer regelmatig ShopPanels (groepsdiscussies op de winkelvloer) uit om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van de doelgroep. Daarnaast observeren wij de doelgroep om te kijken hoe zij zich door de winkel begeven. We maken hierbij soms gebruik van geavanceerde technologieën zoals heatmap-analyse en camera-observatie. Ook zetten we regelmatig (online) vragenlijsten en exit interviews in.

 

 

Methoden en technieken

Winkelervaring

Of je nou de beoordeling van de routing in de winkel, je entree of instore communicatie wil laten onderzoeken, wij weten hier wel raad mee. We maken gebruik van verschillende methoden.

Vragenlijst op laptop

Onderzoek doen naar je winkelbeleving?

Wil je eens bespreken wat er voor jouw organisatie allemaal mogelijk is? Onze retail expert Caroline vertelt je hier graag meer over!

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.