close

Usage & Attitude

Usage & Attitude onderzoek geeft inzicht in hoe de doelgroep jouw product of dienst gebruikt en waardeert. Vaak koppelen we dit aan category entry points, de momenten waarop klanten aan een specifieke productcategorie denken. Door inzicht te krijgen in aspecten zoals het waarom, wanneer, waar en met wie of wat brengen we niet alleen in kaart hoe jouw klant het product gebruikt en waardeert, maar ook op welke momenten ze geneigd zijn interesse te tonen in jouw categorie.

mensen bakken taart in de keuken
groepsdicussie

Onze aanpak

Bij Usage & Atitude onderzoek zetten we meestal online kwantitatief onderzoek in voor het verkrijgen van cijfermatige inzichten over de gehele doelgroep. Regelmatig combineren we dit met een kwalitatief voortraject om input te krijgen over de belangrijkste category entry point. Met deze inzichten vormen we een gerichte vragenlijst, waarna we de (gehele) doelgroep benaderen.

Soms is juist achteraf verdieping van de doelgroep noodzakelijk, om bijvoorbeeld tot persona’s binnen je doelgroep te komen. Ook is het mogelijk om een meer hybride onderzoeksvorm in te zetten; een research community. In een research community kunnen we goed doorvragen over het gebruik van jouw product of dienst en de gebruikers een korte of langere periode volgen.

De waardevolle resultaten van Usage & Attitude onderzoek helpen om het gedrag van klanten beter te begrijpen. Het levert input voor gerichte marketing, communicatie, innovatie en productstrategie. Ze bieden inzicht in waar en wanneer je aanwezig moet zijn om jouw doelgroep optimaal te bereiken.

Methoden en technieken

Usage & Attitude

Om de Usage & Attitude van een product of dienst in kaart te brengen zetten we doorgaans (online) kwantitatief onderzoek in, zodat we cijfermatige inzichten krijgen. Soms vullen we dit aan met kwalitatief onderzoek via single interviews of groepsdiscussies. Ook zetten we soms een research community in.

vragenlijst op laptop

Benieuwd hoe jouw doelgroep je dienst of product gebruikt en ervaart?

Marieke staat klaar om je te adviseren over de diverse onderzoeksmogelijkheden die aansluiten bij jouw vraagstuk.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.