close

Ayurwise

Marktpotentie

Met een snelle Check&Go concepttest optimaliseer je een product nog voordat het de markt op gaat. En daarmee vergroot je de kans op een succesvolle lancering

ayurwise handcreme

Achtergrond

AyurWise, een nieuw merk van health en wellness producten geïnspireerd op de Ayurvedische wijsheid uit India, wil graag voet aan de grond krijgen op de Nederlandse markt. Maar voordat zij dit kon doen had ze een aantal strategische beslissingen om te nemen:

  • Zijn het merk, de producten en het achterliggende verhaal aantrekkelijk voor de Nederlandse markt?
  • Wat vinden Nederlanders het meest en het minst aansprekend aan de producten?
  • Welk merklogo spreekt Nederlanders het meeste aan?
  • Wie is de potentiële koper van ons beautymerk?

Aanpak

In een Check&Go onderzoek hebben we een tekstuele omschrijving en beeldmateriaal van het nieuwe merk aan 500 Nederlanders voorgelegd. Met 10 kernvragen konden we AyurWise inzicht geven in de potentie van het nieuwe merk op de Nederlandse markt, wat Nederlanders aansprekend en minder aansprekend vinden aan het merk, welke logo men het meest aanspreekt en wat de aankoopintentie is. Door een grote steekproef te gebruiken, konden we AyurWise betrouwbare inzichten geven waarop ze beslissingen konden nemen en hun merk konden optimaliseren.

Goed onderzoek! Het rapport heeft een enorme meerwaarde

Resultaat en impact

Deze concepttest gaf AyurWise aanknopingspunten om het merk te verbeteren. En nog belangrijker: AyurWise kon met de inzichten de noodzakelijke beslissingen nemen om de Nederlandse markt succesvol te betreden.

“Goed onderzoek! Het rapport heeft een enorme meerwaarde: het is een verhaal waar je in meegenomen wordt. Het leest makkelijk en leidt je naar een duidelijke conclusie. Ik had verwacht dat ik alle kruisbestuivingen tussen vragen en antwoorden zelf zou moeten doen. In tegendeel! Ik heb daarom ook echt verschil ervaren met de goedkopere alternatieven, waarbij je vanuit Excels zelf je conclusies mag gaan trekken.

Ook heeft Ruigrok onze strategische afwegingen goed aangevoeld, dit onderzoek helpt ons verder in het proces om AyurWise naar de Nederlandse markt te brengen.”

Benieuwd wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.