close

Blokker

Customer Journey

Met ruim 400 winkels in Nederland is Blokker een grote aanbieder van huishoudelijke artikelen. Voor de doorontwikkeling van het assortiment pannen, en voor een optimale klantreis in de winkel hebben we een uitgebreid onderzoek uitgevoerd om de customer journey van het kopen van pannen in kaart te brengen.

koekenpannen

Achtergrond

Binnen het assortiment van Blokker zijn (koeken)pannen een belangrijk onderdeel. Vernieuwing van het pannensassortiment en het ontwikkelen van nieuwe signing voor het winkelschap waren aanleiding om eens breder naar het pannenschap te kijken.

Aanpak

Met een combinatie van kwalitatief en kwantitatief onderzoek onder consumenten kreeg Blokker inzicht in de customer journey van het kopen van pannen. En in de beoordeling van het huidige pannenschap en -assortiment van Blokker.

We begonnen met een kwalitatief shopper onderzoek op de winkelvloer. Door daadwerkelijk met klanten voor het pannenschap te staan leerden we veel over hoe klanten te werk gaan in de winkel, waar ze op letten als ze pannen in het schap bekijken (van vorm handvat tot kleur of gewicht) en hoe zij het pannenschap van Blokker ervaren.

Het online kwantitatieve vervolgonderzoek bracht vervolgens de totale customer journey in kaart. We maakten daarbij onderscheid naar vier fasen:

  • Ideefase: redenen en momenten om een nieuwe pan te kopen
  • Oriëntatiefase: informatiebehoeften en oriëntatieproces
  • Beslisfase: beslisproces over de aankoopkanalen
  • Koopfase: aankoopproces en keuzecriteria binnen aankoopkanaal

Dit onderdeel gaf ook een beeld van de positie van Blokker ten opzichte van haar concurrentie. Verder kreeg Blokker diepgaand inzicht in het belang van de verschillende keuzeaspecten die een rol spelen bij het kopen van een pan.

Resultaat en impact

Het onderzoek gaf Blokker naast veel kennis over de customer journey van het kopen van pannen, ook inzicht in de wensen en behoeften van pannenkopers en de mate waarin het pannenschap van Blokker hierop aansloot. Dit bood Blokker veel handvatten om zowel het schap als het assortiment verder te optimaliseren.

Benieuwd wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.