Artikelen

7.084 views

IIeX 2016: Inspiratie over innovatie en onderzoek

Door Martijn van der Veen

Vorige week was ik bij de Insight Innovation Exchange Europe 2016 (IIeX) in Amsterdam. Een zeer inspirerend congres rond innovatie en onderzoek.

IIEX 2016_BigData1

Een van de hoogtepunten vond ik de presentatie van Annie Pettit van Peanut Labs. Volledig in Start Trek thema (doorgevoerd tot aan haar Star Trek outfit) maakte zij duidelijk wat er nodig is om met big data actionable inzichten te genereren. Je hebt in ieder geval een captain, engineer en science officer nodig. Net als bij survey onderzoek moet je vooraf goed nadenken over het doel van je analyses, het opstellen van actionable onderzoeksvragen en de validiteit van de beschikbare variabelen. En je moet je realiseren dat Insight een zeldzame diamant is die je niet in iedere (big) dataset kan vinden. Een andere belangrijke boodschap van
Annie Pettit “combine survey data with big data for best results”.

Uiteraard waren er nog veel meer goede, interessante presentaties. De belangrijkste inzichten heb ik samengevoegd in een blog op MarketingOnline. Deze kan je hier lezen.

FacebookTwitterLinkedIn