Usage & Attitude onderzoek geeft inzicht in hoe de doelgroep jouw product gebruikt en waardeert. Waar, wanneer, hoe vaak, waarom, met wie gebruikt men het? En daarnaast: hoe waardeert men dit? Welke rol speelt het in het leven van de gebruiker? Inzicht in gebruik en waardering geven input voor innovatie en marketing.
Onderzoeksmethoden en technieken
Om de Usage & Attitude van een product of dienst in kaart te brengen zetten we doorgaans (online) kwantitatief onderzoek in, zodat we cijfermatige inzichten krijgen. In sommige gevallen kiezen we voor onderzoek in een research community. Daarin kunnen we goed doorvragen op het gebruik van producten en diensten.
- (Online) kwantitatief onderzoek: een gestructureerde vragenlijst voor cijfermatige inzichten.
- Online klantenpanel: toegang tot een vaste groep klanten om continu input en feedback te verzamelen.
- Research Community: een online platform waar deelnemers langere tijd hun mening geven.
Interesse in Usage & Attitude onderzoek?
Wil je ook weten hoe jouw product of dienst gebruikt wordt? Marieke bespreekt graag de mogelijkheden hoe we dit het beste inzichtelijk kunnen maken.