close

Interactieve fietsenstalling

Productontwikkeling

Met een snelle Check&Go concepttest optimaliseer je een propositie. Zo kan je de propositie meer kracht bijzetten voordat je deze op de markt brengt.

interactieve fietsenstalling

Achtergrond

Om fietsers meer gebruik te laten maken van een fietsenstalling bedacht ontwerpbureau Berends | Sebastiaan een aantal interactieve ideeën. Als een van de kanshebbers werden zij gevraagd hun idee te pitchen. Met behulp van de volgende vragen konden zij hun pitch versterken:

  • Vinden Nederlandse fietsers het idee voor een interactieve fietsenstalling aansprekend?
  • Welke onderdelen van de interactieve fietsenstalling vinden zij het meest en het minst aansprekend?
  • In hoeverre maken ze beter gebruik van de fietsenstalling door deze interactieve ideeën?

Aanpak

In een Check&Go onderzoek hebben we het concept voorgelegd aan Nederlandse fietsers van 16 jaar en ouder. Het concept voor de interactieve fietsenstalling bestond uit drie onderdelen: een interactieve vloer die oplicht zodat je kan zien wie er aan komt, geprojecteerde informatie op de vloer over het aantal vrije plekken en de loopafstand tot aan het station en een signaal als je te hard reed in de fietsenstalling.  We legden de deelnemers een tekstuele beschrijving en foto’s van deze ideeën voor. Vervolgens vroegen we wat ze van deze ideeën vonden, welke onderdelen ze goed of minder goed vonden en welke verbeterpunten ze zagen.

Het onderzoek draagt bij aan het eindresultaat, dit is een win-win-situatie voor iedereen.

Resultaat en impact

Met Check&Go kreeg ontwerpbureau Berends | Sebastiaan snel, cijfermatig inzicht in hoe de fietsers dachten over hun idee voor de interactieve fietsenstalling. Zo konden ze hun concept vervolgens beter laten aansluiten op de wensen en behoeften van de fietser. En konden ze de jury overtuigen van de slagingskans van hun idee. Dit hele proces, van idee tot vragenlijsten opstellen, en van het voorleggen aan de deelnemers tot het ophalen van de resultaten, bestreek een week. Dit was de tijd die zij hadden voor ze hun idee moesten pitchen.

“De samenwerking met Ruigrok is voor ons als ontwerpers niet alleen een manier om ons werk te toetsen, maar ook om het ontwerpproces verder te brengen. Het onderzoek draagt bij aan het eindresultaat, dit is een win-win-situatie voor iedereen. Met als uiteindelijke doel een ontwerp dat de gewenste oplossing biedt en met plezier gebruikt wordt.

Benieuwd wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.