Artikelen

9.068 views

Het onbespreekbare bespreekbaar maken

Door Marja Ruigrok

Stel: je hebt een product of een dienst waar niemand over praat. Dat kan komen omdat het een nieuw product is of een nieuwe dienst en mensen het nog niet kennen. Het kan ermee te maken hebben dat mensen denken dat het niet interessant is. Of zoals voor onze klant deze week: omdat we het er liever niet over hebben…. Zoals mannen die liever niet over emoties en ongemakken praten.

Wat doe je dan? Je zet personderzoek in. PR Bureau Blyde weet dat al een tijdje en komt naar ons als er ”rumour around the brand” gemaakt moet worden. Dat hebben we nu ook weer met veel plezier en mooi resultaat voor hun klant TENA Men gedaan.

Mannen vinden het knap lastig om persoonlijke kwesties met elkaar te delen, een op de vijf zou graag opener willen zijn. Dan heb je het over bijna een miljoen Nederlandse mannen in de ondervraagde leeftijdscategorie. Zelfs over seks wordt veel minder onderling gesproken dan vaak gedacht.

Wat de meeste mannen liever écht niet met hun vrienden in de kroeg bespreken, zijn hun lichamelijke ongemakken. Met name erectieproblemen, urineverlies en een afnemend libido zijn nog een groot taboe. Dit en meer blijkt uit het nationaal taboe-onderzoek van TENA Men in samenwerking met Ruigrok NetPanel onder ruim 1000 mannen in de leeftijd van 30 tot 75 jaar.

“ Erectieproblemen, urineverlies en een afnemend libido zijn nog een groot taboe”

Met elkaar praten mannen het liefst over sport, hun werk of het nieuws. Lees hier het hele artikel over het onderzoek.

FacebookTwitterLinkedIn