close
4 december 2024
Marit Klooster

Wij doen meer dan marktonderzoek. Dit is hoe we écht impact maken!

Wij doen meer dan marktonderzoek. Dit is hoe we écht impact maken!
Marktonderzoek draait niet alleen om cijfers, quotes en grafieken. Het is een hulpmiddel om vragen te beantwoorden, strategie te bepalen en échte impact te maken. Bij Ruigrok stoppen we niet bij de data; we zorgen dat jouw inzichten je organisatie verder brengen. Hoe we dat doen? Met maatwerk en een aanpak die past bij elke fase van je onderzoeksvraag.

Van uitdaging naar overzicht

Soms weet je dat voor jouw uitdagingen onderzoek nodig is, maar is de vraag: Wat precies? Misschien zijn er veel ideeën of speelt er een breed probleem zonder duidelijke richting. Onze Data & Insights Kickstart helpt je orde te scheppen.

In een interactieve sessie brengen we samen alle onderzoeksbehoeften in kaart, clusteren we ze en bepalen we prioriteiten. Dit kan leiden tot een duidelijke onderzoeksroadmap, inclusief welke onderzoeken de meeste impact hebben en wat de juiste volgorde is. Zo krijg je helderheid én een plan om direct mee aan de slag te gaan.

De perfecte start met een Focussessie

Bij complexe of omvangrijke onderzoeken is een goede voorbereiding het halve werk. Cliché maar waar. Een Focussessie helpt om focus aan te brengen en draagvlak te creëren bij alle betrokkenen. Wat zijn de prioriteiten? Waar liggen blinde vlekken? Wat moeten we absoluut onderzoeken?

Door bestaande kennis en inzichten te combineren met de input van stakeholders, maken we samen keuzes voor een helder onderzoeksplan. Stel je voor: een grote organisatie met veel interne belangen wil klanttevredenheid onderzoeken. Door in een sessie alle stakeholders aan tafel te krijgen bepalen we samen de scope, zorgen we dat iedereen op één lijn zit en dat het onderzoek inzichten oplevert waar stakeholders ook actie op kunnen ondernemen.

Inspiratie en kennisdeling in onze Masterclass

Wil je meer leren over de nieuwste trends of juist praktische vaardigheden opdoen? Onze Masterclasses zijn perfect voor wie zich wil verdiepen in onderwerpen zoals inclusie, klantreizen of zelf kwalitatief onderzoek uitvoeren.Het doel? Niet alleen kennis delen, maar ook praktische tools waarmee je direct aan de slag kunt.

Inzicht als startpunt voor verandering en groei

Bij Ruigrok zijn we trots op onze roots in marktonderzoek, maar ons doel is altijd groter. Het gaat om de verandering die onze inzichten teweegbrengen. Of het nu gaat om het herstructureren van een marketingcampagne, het verbeteren van een intern proces of het bouwen van een sterker merk.

Wat kun jij hiermee?

Misschien herken je jezelf in een van deze voorbeelden, of ben je benieuwd hoe wij jouw vraagstuk zouden aanpakken. Eén ding is zeker: de kracht van goed marktonderzoek ligt niet alleen in het rapport met resultaten, maar in wat je ermee doet. Laten we samen kijken hoe we jouw organisatie een stap verder brengen.

Portret Marit

Marit Klooster

Ik ben gefascineerd door mensen. Ik wil weten wat hen drijft, wat ze doen en waarom. Omdat ik erin geloof dat je alleen succesvol kunt zijn als organisatie als je jouw klant goed kent en aansluit bij zijn gedrag, behoeften en belevingswereld. De mens centraal dus. Dat klinkt als een enorme open deur, maar is juist in deze tijd van technologische mogelijkheden (waaronder AI) belangrijker dan ooit! Wij helpen onze relaties aan inzicht in hun doelgroep en vertalen die inzichten naar advies over hoe je als organisatie relevanter kunt zijn voor je klanten. Wij geven daarmee richting aan producten, diensten en communicatie.

Samen met de andere partners ben ik verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van Ruigrok. Dat betekent: onze koers in de gaten houden en zorgen dat iedereen doet waar hij goed in is en blij van wordt. Mijn West-Friese nuchterheid en Amsterdamse directheid komen hierin van pas.

In mijn rol als managing director boor ik nieuwe relaties aan en onderhoud bestaande. Ik ga in gesprekken met onze relaties op zoek naar hun uitdagingen en doelstellingen en welke inzichten er nodig zijn om die te realiseren. Het meedenken, oplossingen zoeken en advies geven over de volgende stap geeft me voldoening omdat ik daarmee bijdraag aan het succes van de ander.

Laatste updates

Nieuws