close

SeniorWeb: twee-jaarlijks onderzoek om de koers te bepalen

Merkonderzoek

SeniorWeb fungeert als een vertrouwd baken in de digitale wereld voor ouderen. En heeft als missie om de digitale wereld voor iedereen toegankelijk te maken. Dit doel wordt ondersteund door tweejaarlijks online onderzoek om de koers van SeniorWeb te bepalen.

SeniorWeb is in 1996 opgericht en heeft als doel de digitale wereld begrijpelijk te maken, zodat iedereen het gemak en het plezier van computer en internet kan ervaren. De landelijke vereniging heeft 150.000 leden, 2.800 vrijwilligers en ruim 500 leslocaties. Met het onderzoek wil SeniorWeb inzicht krijgen in de bekendheid en het imago van de organisatie.

Iets oudere dame telefonerend achter de laptop

Achtergrond

SeniorWeb helpt ouderen op weg in de snel veranderende digitale wereld. En daarbij sluiten zij niemand uit, want SeniorWeb wil echt álle senioren bereiken. Ze hebben als doel om zoveel mogelijk mensen digitaal vaardig te laten worden. Om de koers/(marketing) plannen /inspanningen te bepalen, heeft SeniorWeb Ruigrok gevraagd om een merkonderzoek te doen naar zijn naamsbekendheid en imago.

Aanpak

Sinds 2016 voert Ruigrok in opdracht van SeniorWeb tweejaarlijks dit online kwantitatief onderzoek uit. De doelgroep voor het onderzoek bestaat uit Nederlanders van 60 jaar en ouder die online actief zijn. Het onderzoek richt zich zowel op 60-plussers die bekend zijn met SeniorWeb, als op 60-plussers die niet bekend zijn met SeniorWeb. Het onderzoek gaat in op de bekendheid van SeniorWeb en andere organisaties die educatie, ondersteuning of informatie op digitaal gebied bieden. Daarnaast staat het imago van SeniorWeb centraal. SeniorWeb heeft ook iedere meting ruimte om wat extra vragen toe te voegen die op dat moment relevant zijn.

Het onderzoek is elke keer weer waardevol voor ons.

Resultaat en impact

De resultaten geven SeniorWeb inzicht in hoe de organisatie ervoor staat. En helpt hen bij het bepalen van de toekomstplannen, zoals het invullen van de marketing- en communicatiestrategie. Door de meting eens in de twee jaar kunnen we ook trends in kaart brengen.

“Het onderzoek is elke keer weer waardevol voor ons. Uit de resultaten halen we altijd nuttige inzichten. Verder ben ik zeer tevreden over onze jarenlange samenwerking, met name vanwege de snelle respons op vragen en opleveringen, het proactief meedenken en de enorme klantvriendelijkheid van alle medewerkers.

Marktonderzoeker SeniorWeb

Benieuwd wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met mij op. Ik bespreek graag met je wat de mogelijkheden zijn.