close

BNNVARA

Merkonderzoek

Als twee merken gaan fuseren, wil je graag de kracht van beide merken behouden. Hoe ontwikkelt de naamsbekendheid van het nieuwe fusiemerk BNNVARA? En welk imago kennen Nederlanders toe aan BNNVARA?

Vlaggen met logo BNNVARA

Achtergrond

Sinds 2017 bestaat de publieke omroep BNNVARA, voorheen bekend als de twee losse omroepen BNN en VARA. Rondom de fusie is er veelvuldig onderzoek gedaan naar het beeld dat het Nederlands publiek heeft bij de nieuwe omroep BNNVARA. Belangrijk is om goed te monitoren hoe dit beeld zich door de tijd ontwikkelt.

Aanpak

Sinds 2017 brengen we periodiek de naamsbekendheid en het imago van BNNVARA in kaart met behulp van kwantitatief onderzoek. Het onderzoek voeren we uit onder Nederlanders van 13 jaar en ouder. In een online vragenlijst zijn, met behulp van verschillende technieken zoals reactietijden (IAT), de bekendheid en de associaties met het merk achterhaald.

Ik ben erg te spreken over de informele, open en eerlijke samenwerking

Resultaat en impact

Door het monitoren van het beeld dat men bij het merk heeft, wordt goed inzichtelijk op welke aspecten van de merkstrategie BNNVARA naar behoren scoort of juist achterblijft. Deze inzichten geven input voor het ontwikkelen van campagnes die dienen om het imago onder Nederlanders meer te laden.

“Ik ben erg te spreken over de informele, open en eerlijke samenwerking. De enthousiaste en flexibele houding (bij een strakke planning) draagt zeker bij aan de onderzoeken.

Senior Marketing Analist, BNNVARA

Benieuwd wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.