close
Nieuws
22 mei 2023
Stanley Soosaipillaj

Dit moet je weten: de uitkomsten van het trendrapport WHO

vrouw op bank kijkt op smartphone
Ook dit jaar hebben we weer ons succesonderzoek ‘What’s Happening Online’ uitgevoerd. Geheel op eigen initiatief en voor de zestiende keer, dus met de expertise zit het wel goed. Het doel van dit onderzoek is inzicht krijgen in het online consumentengedrag, interessant voor iedereen die met consumentengedrag in aanraking komt, in wat voor vorm ook. Werk je dus in communicatie, marketing, onderzoek, reclame of onderwijs? Dan wil je dit rapport niet missen.

Wat is het What’s Happening Online rapport?

Zoals gezegd is het doel van het What’s Happening Online rapport inzicht krijgen in online consumentengedrag. Met een kwantitatief onderzoek hebben we achterhaald wat de houding en het gedrag is van Nederlandse consumenten ten opzichte van vier onderwerpen: het gebruik van devices die verbonden zijn met het internet, social media & social commerce, e-commerce en online financiën en veiligheid.

Het rapport toont alle resultaten van Nederlandse consumenten die 18 jaar en ouder zijn. Waar relevant maken we de belangrijkste verschillen inzichtelijk in de generaties Generatie Z, Millennials, Generatie X en Babyboomers.

Waarom wil je het What’s Happening Online rapport lezen?

Als je weet waar jouw doelgroep zich bevindt, dan weet je dus ook hoe je deze bereikt. Maar niet alleen locatie is interessant, want wat zijn bijvoorbeeld onderwerpen die het goed doen onder jouw doelgroep? En hoe zit het met het koopgedrag? Deze en vele andere learnings delen we via het What’s Happening Online rapport.

Wat zijn de belangrijkste resultaten?

De kans dat we je interesse gewekt hebben is groot, en de kans dat je klaar bent voor de resultaten waarschijnlijk ook. We delen in dit artikel niet iedere learning tot in detail, maar lichten graag een tipje van de sluier voor je op. Wist je bijvoorbeeld dat…

  • Nederlanders steeds meer devices in huis hebben die verbonden zijn met het internet, waarvan de mediaspeler het meest gebruikte apparaat is? En dat de smartphone inmiddels net zoveel gebruikt wordt als de laptop of desktop?
  • We gemiddeld 2 uur per dag aan sociale media besteden, en advertenties op social media steeds meer effect hebben op ons koopgedrag?
  • Het aantal online aankopen dat via de smartphone gedaan wordt groeit, maar dat het bijbehorende verpakkingsmateriaal een steeds grotere drempel vormt?
  • De smartphone het wint van de computer als het op bankzaken aankomt, en dat iedere generatie zich zorgen maakt over het delen van persoonlijke gegevens op internet, met phishing als grootste bedreiging?
  • Je het hele What’s Happening Online rapport vanaf nu hier gratis kunt downloaden😉

En ben je na het lezen van het hele WHO rapport benieuwd naar een verdiepende blog over de relatie tussen social commerce en de smartphone? Hou dan onze website in de gaten voor deel 2 over het WHO rapport.

Portret Stanley

Stanley Soosaipillaj

Tijdens mijn studies bedrijfskunde en marketing heb ik meegekregen hoe belangrijk het is dat je ervoor zorgt dat jouw producten en diensten goed aansluiten bij je doelgroep. Om hier een goed beeld bij te hebben, is het belangrijk om je onder te dompelen in de doelgroep. Daarbij vind ik het belangrijk dat een onderzoek methodologisch goed in elkaar steekt. Zo zorgen we ervoor dat beslissingen niet alleen op het onderbuikgevoel worden genomen, maar dat ze daarnaast ook gebaseerd zijn op informatie vanuit de doelgroep zelf.

Laatste updates

Nieuws

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.