close

BNNVARA

Merkonderzoek

Als twee merken gaan fuseren, wil je graag de kracht van beide merken behouden. Hoe ontwikkelt de naamsbekendheid van het nieuwe fusiemerk BNNVARA? En welk imago kennen Nederlandser toe aan BNNVARA?

Vlaggen met logo BNNVARA

Achtergrond

Sinds 2017 bestaat de publieke omroep BNNVARA, voorheen bekend als de twee losse omroepen BNN en VARA. Rondom de fusie is er veelvuldig onderzoek gedaan naar het beeld dat het Nederlands publiek heeft bij de nieuwe omroep BNNVARA. Belangrijk is om goed te monitoren hoe dit beeld zich door de tijd ontwikkelt.

Aanpak

Sinds 2017 brengen we periodiek de naamsbekendheid en het imago van BNNVARA in kaart met behulp van kwantitatief onderzoek. Het onderzoek voeren we uit onder Nederlanders van 13 jaar en ouder. In een online vragenlijst zijn, met behulp van verschillende technieken zoals reactietijden (IAT), de bekendheid en de associaties met het merk achterhaald.

Ik ben erg te spreken over de informele, open en eerlijke samenwerking

Resultaat en impact

Door het monitoren van het beeld dat men bij het merk heeft, wordt goed inzichtelijk op welke aspecten van de merkstrategie BNNVARA naar behoren scoort of juist achterblijft. Deze inzichten geven input voor het ontwikkelen van campagnes die dienen om het imago onder Nederlanders meer te laden.

“Ik ben erg te spreken over de informele, open en eerlijke samenwerking. De enthousiaste en flexibele houding (bij een strakke planning) draagt zeker bij aan de onderzoeken.

Senior Marketing Analist, BNNVARA

Benieuwd wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.

Werk aan de Muur

Merkonderzoek

Hoe inzicht in bekendheid en imago helpt om de marketing richting te geven.

schilderijen boven tafel

Achtergrond

Werk aan de Muur maakt op maat gemaakte kunstwerken die passen bij iedere stijl en interieur. Ze hebben een uitgebreide collectie van kunstwerken die wordt aangeboden door meer dan duizend creatieve talenten.

Werk aan de Muur is de laatste jaren erg gegroeid en ze hebben veel geïnvesteerd in naamsbekendheid door onder andere de samenwerking met het tv-programma van vtwonen ‘weer verliefd op je huis’. Werk aan de Muur wilde daarom ook graag inzicht in hun naamsbekendheid en het imago.

Aanpak

Om de naamsbekendheid en het imago van Werk aan de Muur in kaart te brengen, hebben we een online kwantitatief onderzoek uitgevoerd onder Nederlanders van 18-70 jaar. Om de status quo vast te stellen hebben we in 2021 een 0-meting uitgevoerd. Na afloop van het woonseizoen in het najaar hebben we een 1-meting uitgevoerd om te kijken of de naamsbekendheid was gestegen.

Ook hebben op basis van leefstijlprofielen bekeken wat de kennis, houding en gedrag van Nederlanders is ten aanzien van kunst voor aan de muur en wat potentiële doelgroepen voor Werk aan

De samenwerking met Ruigrok verliep erg soepel

Resultaat en impact

Met het onderzoek heeft Werk aan de Muur goed inzicht gekregen in de naamsbekendheid, het imago en de potentiële doelgroepen. Deze inzichten helpen hen om de juiste insteek en kanalen voor communicatie te bepalen en nieuwe doelgroepen aan te spreken.

“De samenwerking met Ruigrok verliep erg soepel. Heldere communicatie, een duidelijke planning en veel inhoudelijke en methodische kennis maakt dat we weer voor Ruigrok zouden kiezen. De inzichten uit de onderzoeken helpen ons dagelijks bij het scherpstellen van onze marketing en communicatie richting (potentiële) doelgroepen.

Werk aan de Muur

Benieuwd wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.