Onze adviesproducten zijn ontstaan uit behoeften van onze klanten. Behoeften om inzicht te krijgen in welke informatie ze nodig hebben om stappen te kunnen maken, behoeften om draagvlak onder stakeholders te creëren op basis van de onderzoeksresultaten en behoeften om kennis op specifieke gebieden te vergroten. Zo zijn onze 4 adviesproducten ontstaan.
Stel je voor dat je organisatie over veel verschillende vragen beschikt, maar je weet niet waar te beginnen. Of je hebt geen idee welke informatie binnen je organisatie eigenlijk al bekend is. Met onze Data & Insights Kickstart helpen we bij het inventariseren van de vragen en uitdagingen die binnen je team of organisatie spelen, en bepalen we samen hoe je die informatie kunt vertalen naar een onderzoeksroadmap. Deze stellen we vervolgens ook gezamenlijk op, zodat je precies inzichtelijk hebt welke informatie je al beschikbaar hebt, en welke informatie nog ontbreekt.
Onze Focussessie is ontstaan uit de behoefte om de juiste focus aan het onderzoek te geven. Hierin helpen we je gestructureerd jouw onderzoeksdoel en -vraag scherp te stellen, omdat er vaak nog een wirwar aan vragen bestaat. In de sessie gebruiken we verschillende werkvormen om bestaande kennis op te halen, te inventariseren welke vragen en aannames er leven bij stakeholders en de deelonderwerpen samen te prioriteren.
Als ervaren onderzoeks- en adviesbureau begrijpen we dat de uitdagingen niet eindigen na de uitvoering van het onderzoek. Daarom gaan we verder dan het verstrekken van inzichten. Onze What’s Next workshop is het vertrekpunt voor een succesvolle implementatie van de onderzoeksresultaten. Samen met onze ervaren facilitators begeleiden we je bij de vervolgstappen, en prioriteren we met behulp van verschillende werkvormen de inzichten. Met als heel belangrijk onderdeel de facilitators die bij alles de stem van de klant vertegenwoordigen.
Onze Masterclass biedt inspiratie en kennis over diverse onderwerpen, zoals trends en ontwikkelingen in internet, social media, e-commerce, duurzaamheid in de retail, het optimaliseren van customer journeys en het betrekken van inclusieve doelgroepen in onderzoek. Het is maatwerk, zodat je de kennis kunt verwerven die het beste bij je behoeften past.
Onze adviesproducten zijn niet alleen gestructureerd en effectief, maar we hebben ook bewezen successen behaald. We hebben verschillende klanten geholpen bij het identificeren van hun behoeften, het formuleren van duidelijke doelen, het interpreteren van gegevens en het implementeren van veranderingen. Met Ruigrok’s adviesproducten ben je op de goede weg naar marktonderzoekssucces. Neem contact met ons op om meer te leren over hoe we jou kunnen helpen bij je marktonderzoek en strategische groei.
Ik ben gefascineerd door mensen. Ik wil weten wat hen drijft, wat ze doen en waarom. Omdat ik erin geloof dat je alleen succesvol kunt zijn als organisatie als je jouw klant goed kent en aansluit bij zijn gedrag, behoeften en belevingswereld. De mens centraal dus. Dat klinkt als een enorme open deur, maar is juist in deze tijd van technologische mogelijkheden (waaronder AI) belangrijker dan ooit! Wij helpen onze relaties aan inzicht in hun doelgroep en vertalen die inzichten naar advies over hoe je als organisatie relevanter kunt zijn voor je klanten. Wij geven daarmee richting aan producten, diensten en communicatie.
Samen met de andere partners ben ik verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van Ruigrok. Dat betekent: onze koers in de gaten houden en zorgen dat iedereen doet waar hij goed in is en blij van wordt. Mijn West-Friese nuchterheid en Amsterdamse directheid komen hierin van pas.
In mijn rol als managing director boor ik nieuwe relaties aan en onderhoud bestaande. Ik ga in gesprekken met onze relaties op zoek naar hun uitdagingen en doelstellingen en welke inzichten er nodig zijn om die te realiseren. Het meedenken, oplossingen zoeken en advies geven over de volgende stap geeft me voldoening omdat ik daarmee bijdraag aan het succes van de ander.