Onze adviesproducten zijn ontstaan uit behoeften van onze klanten. Behoeften om inzicht te krijgen in welke informatie ze nodig hebben om stappen te kunnen maken, behoeften om draagvlak onder stakeholders te creëren op basis van de onderzoeksresultaten en behoeften om kennis op specifieke gebieden te vergroten. Zo zijn onze 4 adviesproducten ontstaan.
Stel je voor dat je organisatie over veel verschillende vragen beschikt, maar je weet niet waar te beginnen. Of je hebt geen idee welke informatie binnen je organisatie eigenlijk al bekend is. Met onze Data & Insights Kickstart helpen we bij het inventariseren van de vragen en uitdagingen die binnen je team of organisatie spelen, en bepalen we samen hoe je die informatie kunt vertalen naar een onderzoeksroadmap. Deze stellen we vervolgens ook gezamenlijk op, zodat je precies inzichtelijk hebt welke informatie je al beschikbaar hebt, en welke informatie nog ontbreekt.
Onze Know-Wonder sessie is ontstaan uit de behoefte om de juiste focus aan het onderzoek te geven. We gaan gestructureerd te werk om je onderzoeksvraag te ontrafelen, omdat er vaak nog een wirwar aan vragen bestaat. Daarom is het een ideale manier om het onderzoeksdoel te bepalen, en duidelijk te krijgen welke vragen er precies spelen. We verkennen bestaande kennis over het onderwerp en de doelgroep (KNOW) en helpen je om duidelijk te maken wat je wilt leren en onderzoeken (WONDER). Dit proces zorgt ervoor dat je onderzoekt wat je onderzocht wilt hebben.
Als ervaren onderzoeks- en adviesbureau begrijpen we dat de uitdagingen niet eindigen na de uitvoering van het onderzoek. Daarom gaan we verder dan het verstrekken van inzichten. Onze What’s Next workshop is het vertrekpunt voor een succesvolle implementatie van de onderzoeksresultaten. Samen met onze ervaren facilitators begeleiden we je bij de vervolgstappen, en prioriteren we met behulp van verschillende werkvormen de inzichten. Met als heel belangrijk onderdeel de facilitators die bij alles de stem van de klant vertegenwoordigen.
Onze Masterclass biedt inspiratie en kennis over diverse onderwerpen, zoals trends en ontwikkelingen in internet, social media, e-commerce, duurzaamheid in de retail, het optimaliseren van customer journeys en het betrekken van inclusieve doelgroepen in onderzoek. Het is maatwerk, zodat je de kennis kunt verwerven die het beste bij je behoeften past.
Onze adviesproducten zijn niet alleen gestructureerd en effectief, maar we hebben ook bewezen successen behaald. We hebben verschillende klanten geholpen bij het identificeren van hun behoeften, het formuleren van duidelijke doelen, het interpreteren van gegevens en het implementeren van veranderingen. Met Ruigrok’s adviesproducten ben je op de goede weg naar marktonderzoekssucces. Neem contact met ons op om meer te leren over hoe we jou kunnen helpen bij je marktonderzoek en strategische groei.
Is het een probleem? En is dát het probleem? Waarom is het een probleem? Wat zou het opleveren als je dat probleem weg zou nemen? Zomaar een greep uit de vragen die ik graag stel als ik bij een opdrachtgever aan tafel zit om over een onderzoeksaanpak te sparren.
Ik krijg veel energie van het ontrafelen van vraagstukken van opdrachtgevers om ze op de juiste manier verder te kunnen helpen. Voor mij past advies geven hier perfect bij. Niet alleen over hoe wij het onderzoek zouden aanpakken, maar ook voordat er überhaupt een duidelijke onderzoeksvraag is om te achterhalen welke beslissingen de opdrachtgever moet nemen en welke data daarvoor nodig is. Of nadat we onderzoek hebben uitgevoerd om de opdrachtgever te helpen met het verder brengen van de inzichten de organisatie in. Dat zijn de momenten waarop ik op mijn best ben!