Een pop-up research community met 35 vrouwen om hun ervaringen met een nieuwe lingeriecollectie van Hunkemöller bloot te leggen.
Onlangs lanceerde Hunkemöller een nieuwe lingeriecollectie, gericht op comfortabele basic lingerie van hoge kwaliteit. Om te evalueren of de collectie, de veranderingen in de winkel én de bijhorende communicatie goed aansluiten bij de wensen en behoeften van vrouwen, vroeg Hunkemöller ons om onderzoek uit te voeren. Een research community was hiervoor het perfecte instrument.
Gedurende 2 weken gingen we – in een afgesloten online platform – in gesprek met een diverse groep vrouwen. De kers op de taart: een bezoek aan de Hunkemöller om daar de lingeriecollectie te bekijken, te kopen én daarna daadwerkelijk te dragen.
Binnen de research community maakten we gebruik van een breed scala aan onderzoeksmethodes. Door middel van moodboards, open vragen, korte vragenlijstjes en forumdiscussies gaven de deelnemers feedback op de shopping journey, de collectie en de campagne. In een dagboek hielden ze bij hoe zij het dragen van de lingerie ervaarden.
Het was de perfecte onderzoeksopzet.
Het onderzoek leverde rijke feedback op over veel verschillende aspecten, waaronder:
Een visueel eindrapport (met veel quotes en foto’s uit de community) bood Hunkemöller concrete handvatten om de collectie en de bijhorende communicatie verder te optimaliseren.
“Het was de perfecte opzet om het onderwerp van verschillende kanten te kunnen belichten én toch de diepte in te gaan!“
Market Research Manager bij Hunkemöller
Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.
Jongeren kijken allang niet meer alleen naar lineaire televisie, maar lijken zich volop te storten op social video. Maar wat kijken ze daar eigenlijk? En met wie, waar, wanneer en waarom?
Om het social video gedrag van jongeren beter te begrijpen en hen beter te kunnen aanspreken met het social video platform Concentrate, had RTL behoefte aan meer inzicht in de doelgroep jongeren op dit gebied: hoe gaan zij om met social online video’s?
Om deze inzichten te verzamelen hebben wij een research community opgezet. Deze methode sluit zeer goed aan bij de belevingswereld van jongeren: online, opdrachten doen op het moment dat het uitkomt en je ervaringen met anderen delen. Deze methode gaf ons daarnaast de mogelijkheid om gedurende een langere periode social video gedrag te onderzoeken en diep op onderwerpen in te gaan. Inzichten vanuit de community zijn vervolgens gekwantificeerd via een online vragenlijst onder een representatieve groep jongeren.
Ruigrok heeft enorm met ons meegedacht!
Het onderzoek heeft RTL inzicht gegeven in hoe jongeren omgaan met social video en wat zij hierin belangrijk vinden. De inzichten worden binnen RTL maar ook door adverteerders gebruikt om content voor jongeren op maat te maken. Daarnaast heeft het onderzoek veel concrete verbeterpunten opgeleverd voor Concentrate. Kijk hier voor een video met de belangrijkste inzichten.
“Via de community hebben jongeren ons een heel duidelijk beeld gegeven hoe zij omgaan met TV en video. Ze hebben enorm met ons meegedacht en we hebben veel nieuwe inzichten opgedaan.“
Projectleider Research & Intelligence, RTL
Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.