close
23 maart 2022
Martijn van der Veen

Een productlijn introduceren op de markt? Dit nieuwe beautymerk doet het!

Wil je een nieuw merk of product op de markt brengen? Dan is het belangrijk om te weten of er potentie in zit. AyurWise is een nieuw merk dat health- en wellness-producten levert, geïnspireerd op de Ayurvedische wijsheid uit India. Ayurveda is een levenswijze die in Nederland – nog – niet heel bekend is. Des te belangrijker om het merk op de juiste manier in de markt te zetten. Gedurende het ontwikkelproces hebben wij AyurWise door middel van conceptonderzoek geholpen aan inzichten over de naam, logo en verpakking.

Nieuw op de Nederlandse markt

AyurWise is aanbieder van producten en diensten op het gebied van natuurlijke gezondheid en welzijn. Het bedrijf biedt kruiden, verzorgingsproducten, voedingssupplementen en massage-workshops. Voor het de Nederlandse markt zou betreden, wilde Ayurwise meer weten over de potentie van het merk. Strategische vraagstukken die daarbij speelden:

  • Hoe aantrekkelijk zijn het merk, de producten en het achterliggende verhaal voor de Nederlandse markt?
  • Wat vinden Nederlanders het meest en het minst aansprekend aan de producten?
  • Wie is de potentiële koper van het beautymerk?
  • Welke vormgeving en welk logo is het meest aansprekend?

Snel inzicht dankzij Check&Go concepttest

Dankzij onze onderzoeksmodule Check&Go hebben we de productlijn van AyurWise op korte termijn kunnen testen. De plug-and-play-onderzoeksmethode zorgde ervoor dat het team van AyurWise zelf geen tijd hoefde te spenderen aan het opzetten van een onderzoek of aan het analyseren van de data. Daardoor konden zij zich volledig focussen op de ontwikkeling van het merk. Dankzij een overzichtelijk rapport kregen ze betrouwbare inzichten in de potentie, uitstraling en doelgroep van AyurWise. Op basis van deze inzichten heeft het team vol vertrouwen beslissingen kunnen maken.

Verkregen inzichten

De Check&Go concepttest gaf inzicht in:

  • de bekendheid van Ayurveda;
  • de aantrekkelijkheid van het merk AyurWise, inclusief de achterliggende redenen;
  • de aantrekkingskracht van de uitstraling en het aanbod;
  • de voorkeur voor logo;
  • de aankoopintentie op basis van de prijs;
  • de doelgroep die positief tegenover het concept staat.

Tenslotte bracht ons onderzoek ook concrete verbeterpunten aan het licht. Zo ontdekten we dat Nederlanders die bekend zijn met de Ayurvedische levenswijze, de productlijn aantrekkelijker vinden. Bij die groep is de gebruiksintentie dan ook hoger. Nederlanders die weinig weten over Ayurveda geven aan de producten en ingrediënten minder te vertrouwen. Op basis van deze inzichten hebben we met het team van AyurWise meegedacht over verbeteringen en manieren om de productlijn op de Nederlandse markt te brengen.

Meer weten?

Op onze website lees je meer over de mogelijkheden van Check&Go, deze case en kun je een voorbeeldrapport bekijken. Meer weten? Neem contact op met Anouk.

Portret Martijn

Martijn van der Veen

Binnen Ruigrok heb ik een heel breed takenpakket. Van de marketingagenda tot onze bedrijfsstrategie. En van innovatie tot salesacties. Als lid van het MT bemoei ik me graag overal mee, maar houd wel altijd een focus op onze marketing. Daarnaast haal ik nog steeds erg veel voldoening uit een mooi kwantitatief onderzoek, zeker als ik daarmee onze opdrachtgevers verder help.

Verder volg ik graag de ontwikkelingen binnen de insights industrie, bijvoorbeeld via ESOMAR en IIeX. Op dit moment is AI natuurlijk een hot topic. Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat ons werk en onze branche gaat veranderen.

Laatste updates

Nieuws

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.